tisdag 12 mars 2013

Examensarbete

Fy nu är det riktigt mycket i skolan. Tekniskt sett läser vi 200 % nu istället för bara 100 % och det känns. Vi har beskattningsrätten nu som vi har tenta på om cirka 2.5 vecka och samtidigt har vi möten gällande examensarbetet då vi ska skriva olika delar och bli klar med det. Vi letar vetenskapliga artiklar, filar på syftet, gör seminarieuppgifter, pluggar hemma och ska dessutom klara av allt samtidigt. Känns ordentligt i kroppen faktistk. Det har gått så långt att jag ser det som en belöning för att komma ut och springa och komma ifrån böckerna en stund. Annras sitter vi från cirka 9-16.30 varje dag i skola. Sen bär det av hem för att äta och sen sitta med böckerna igen till sena kvällen.  Men det är bara att bita ihop och kämpa några veckor till. Snart har vi "bara" examensarbetet!
 
Därför kommer jag tyvärr inte kanske vara så social med vänner och liknande framöver eftersom jag förmodligen kommer behöva plugga även på helgerna, jag hoppas att ni har överseende med detta? Men snart är jag klar och då blir det till att umgås!

Men när dettta är över kommer det förmodligen känns så underbart bra! Jag kommer då ha klarat av 3! års högskolestudier och tekniskt sett behöver jag inte plugga något mer sen. Men kanske det blir ett fjärde år, men absolut inte direkt.

Kommer förmodligen bli en liten stockholmstripp längre fram efter påsk, det längtar jag till. Se något annat och kanske bara sitta och ta en kaffe och kika på folk. Lovely!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar